Bilder i nyhetssaker

1 03 2010

I forrige ukes bloggoppgave var det (slik jeg forsto det) meningen å finne et bilde som kunne passe til en nyhetssak. I ferien tok jeg derfor med meg hunden min og kameraet for å finne noe interessant å forevige. Det viste seg at kameraet klikka (jeg gjetter på at batteriet var tomt). Men ingen grunn til å surmule, når det bare er å dra frem iPhonen fra jakkelommen! Fikk knipset et par bilder, selv om det var en ganske grei mangel på scoops å fange opp. Endte opp på et bilde av disse to, stakkars syklene som sto og slet i vinterkulden.

Stadig flere sykler jo om vinteren også, har jeg inntrykk av, så det hadde vært interessant å skrive en reportasje om det.

Det kan skrives om sikkerhet, utstyr, og om dette er noe som kan bli mer populært. Faren min og flere av hans venner er selvutnevnte sykkelentusiaster, og på diverse nettfora diskuterer de alt som har med sykkel å gjøre – også vinterføre.

Det mangler altså ikke på folk som vil stille opp og fortelle om hvordan det er å sykle om vinteren her i Norge, og det kan nok være interessant både for syklister og bilister å vite litt om hvordan man burde te seg i trafikken.


Handlinger

Information

Legg igjen en kommentar